STARTPLOEG: start 30 minuten voor de start van de eerste wedstrijd (meestal 8.30u)

MIDDENPLOEG: start ongeveer om 12u en eindigt om 15u

EINDPLOEG: start ongeveer om 15u eindigt ongeveer 30 min na de laatste wedstrijd

 

Taken

  1. Terreinen en publiekgang openen (aan de zaalwachter vragen).
  2. Goalen plaatsen volgens het pleinrooster (zie bord in de bar).
  3. Alle sponsor banners ophangen. Deze liggen in de container in een winkelkar. Ook de EHBO kit meenemen!
  4. De kassa wordt gebracht door de BAR-verantwoordelijke, evenals de broodjes en croissants.
  5. De prijslijsten op de toog en tafels plaatsen.
  6. De TV-kast openen en de rolkrant met foto’s activeren via selectie “source” - usb-stick.
  7. De kastjes onder de toog worden geopend door de BAR-verantwoordelijke.
  8. De frigo’s worden door Ingrid gevuld op vrijdagavond. (Steeds links nemen en eventueel aanvullen)
  9. Koffieapparaat: Bij start onmiddellijk 2 thermossen koffie zetten. De pads vind je onder de toog. Aan het einde van de bardienst het koffieapparaat schoonmaken.
  10. Hotdog opzetten (bain Marie) / soep en choco opzetten (seizoensgebonden).
  11. Afval en leeggoed:
    • Alle afval moet gesorteerd worden in de containers van het domein : PMD - PAPIER - REST.
    • Zorg dat er steeds vuilzakjes in de vuilbakjes hangen.
    • Leeggoed verzamelen: maan de klanten aan hun leeggoed binnen te brengen.
    • Leeggoed sorteren in de bakken onder de toog.
    • Lege wijn- en cavaflessen (GLAS) ook onder de toog, in de kartonnen doos.
  12. Einde Bardienst:
    • De glazen spoelen, koffietassen en wijnglazen afdrogen (let op lippenstift).
    • De glazen en tassen in de rekken zetten en de spoelbak en werkbladen schoonmaken.
    • De TV-kast weer sluiten.
    • De Kassa, handdoeken en schotelvodden gaan mee met de BAR-verantwoordelijke.
    • De Goalen (houten balken, potjes, …) terug plaatsen.
    • Alle sponsor banners opvouwen, in winkelkar leggen en terug in de container plaatsen.
    • De rolluik naar beneden laten, de buitendeuren sluiten, het lichten uitdoen en langs binnen het pand verlaten (zaalwachter verwittigen).

 

Huisregels

  1. Zorg dat je tijdig aanwezig bent op de geplande bardienst. Laat je collega bardienstvrijwilliger niet in de steek en zorg bij verhindering altijd tijdig voor vervanging. Managers/Coaches van de verschillende ploegen spreken goed af met elkaar wanneer ze elkaar aflossen!
  2. Serveer geen alcoholische dranken aan personen onder de 18 jaar.
  3. Zorg voor handhaving van het rookverbod. Spreek rokende leden aan op hun verantwoordelijkheid.
  4. Zorg dat het leeggoed terug in de bar verzameld wordt.
  5. Zorg voor een correcte afsluiting van de bardienst en laat het clubhuis netjes achter.
  6. Laat nooit de kassa alleen achter.
  7. Fijn als ook de jeugd wil helpen, maar we spreken af : -12j : niet achter de toog.

 

NOODNUMMER BAR-verantwoordelijke: Ingrid Proesmans 0474 80 58 73