Na de laatste aanpassingen door de liga van de wedstrijden van Hasselt Stix is het schema voor de bardienst herwerkt. Door het grote aantal ploegen dat ingeschreven is, zijn de laatste wedstrijden soms wat later. Op sommige data staan er nu “3 shiften” in plaats van 2.
De bedoeling is dat de ploeg of ploegen die aanvatten, een half uurtje voor de wedstrijden starten met het ophangen van de sponsordoeken langs het plein, en het klaarmaken van de cantine. De start is meestal rond 9.00 h. In de planning is elke ploeg 1 keer van dienst over de 10 weekends, met uitzondering van de U7B2, U12G, U14B 1 en 2, U 16 B en U 16 G die twee keer voor hun rekening nemen, omdat zij meestal ook de late wedstrijden hebben op het einde van de speeldag. Op de data van “3 shiften” kan dan gewisseld worden rond 11.30 h. De slotploeg neemt dan over rond 14.00 h.

Download hier het Barschema in pdf

 

Opstart van de ochtend:

De beginshift start 30 minuten voor de start van de eerste wedstrijd. De ploeg die als beginploeg is opgegeven is meestal de eerste ploeg. De eerste wedstrijd is meestal rond 9.00 h van die zaterdag.

De wissel is meestal rond 11.00u en eindigt een half uurtje na de laatste redelijk aansluitende wedstrijd. Sommige dagen is er nog een wedstrijd enkele uren later. Het heeft evenwel weinig zin de uren ertussen toch de bar open te houden. Er kan dan gesloten worden.

Op de training van vrijdagavond wordt meestal het plein al klaargezet voor de wedstrijden de dag erna. De doelen dienen wel te worden verzet volgens het pleinrooster omdat soms de volgende wedstrijd op een groter plein wordt gespeeld. Vraag hulp aan ouders en coaches.

Ophangen van alle sponsor baches op binnenkant korte zijde van het veld. Al het materiaal ligt in de container (winkelkar). ook de winkelkar met potjes, vestjes, ballen, ... moet naar het veld gereden worden. Vergeet de oranje EHBO doos niet! 

 

De bar dan:

De bar wordt geopend door het beheer van Kiewitener is steeds iemand van de vaste BARPLOEG aanwezig bij de opstart. De kassa en prijslijsten liggen klaar. De drankenvoorraad staat klaar, en naarmate de dag vordert kan u die zo aanvullen zodat alles fris staat. Zo ook de theekist, koekjes, snoep en chips kan U ook zo aanvullen (oudste datum voorop).
Hotdog opzetten (water in de bain marie doen) / soep opzetten / warme choco

 

Aan einde van de bardienst:

Koffieapparaat schoonmaken

Lege statiegeld flessen sorteren in desbetreffende kratten.

Om alles proper te houden voor de volgende week: graag glazen spoelen en wijnglazen afdrogen.

Spoelbak en de rest schoonmaken

Bar en toestellen schoonmaken

Ook bij het sluiten is er steeds iemand van de vaste BARPLOEG aanwezig. Zij/hij neemt de kassa en de was mee. Bedankt!

Download hier het Barschema in pdf

 

Op het plein:

GOALEN (houten balken, potjes, …) terug plaatsen in de ruimtes langs het plein. Meestal vraagt de coach dat aan de laatste ploeg.

Alle sponsor baches opvouwen en terug in de winkelkar in de container plaatsen.

 

Huisregels:
1. Zorg aub. dat u tijdig aanwezig bent op de geplande bardienst. Laat uw collega bardienstvrijwilliger niet in de steek en zorg bij verhindering altijd tijdig voor vervanging.
2. Zorg voor een correcte afsluiting van de bardienst en laat de kantine netjes (even met de bezem rondgaan) achter.
3. Laat nooit de kassa alleen achter. Ondanks de beste bedoelingen van de jeugdspelers, laat nooit spelers onder de U12 achter de toog, zelfs niet om te werken.